3 tips om je marketing en acquisitie leuk te maken, zodat je klantenstroom constant groeit.

Vind jij het doen van je marketing en verkoop lastig?
Voelt het voor jou ook als ‘moeten’, trekken en sleuren?
Ben jij zelf ook iemand, die niet graag iets ‘verkocht’ krijgt?
Je bepaalt zelf wel, wat jij wil kopen en wat niet.

Voor je eigen bedrijf heb je het gevoel, dat je wel aan marketing en verkoop moet doen.
Maar eigenlijk wil je liever gewoon bezig zijn ín je bedrijf vanuit je expertise.
Maar ja, zonder marketing en verkoop heb je geen klanten, geen omzet en kun je niet die impact maken en jouw expertise vergroten.

Hoewel ik mijn klanten juist help om een constante stroom klanten aan te trekken, had ik de laatste tijd hier ook last van. Op één of andere manier voelde het niet goed meer. Het voelde alsof ik mijn klanten niet meer aan het inspireren en aan het meenemen was, maar aan het manipuleren. Ik wist immers wat werkte. Wat goed voor hun was, als ze meer klanten aan wilden trekken. Dat was ik aan het bewijzen. Ik was mezelf aan het bewijzen.

Daardoor stokte mijn eigen klantenstroom… En dat kan en mag natuurlijk helemaal niet, als je zo goed bent in het aantrekken van klanten!!! Ik schaamde me ervoor. Ik ging nog harder mijn best doen. Alle plezier, energie en inspiratie verdween.

Totdat ik me realiseerde, wat er aan de hand was. Ik was weer in mijn eeuwenoude valkuil getrapt. Ik was mijn bedrijf aan het runnen volgens de stappenplannen, tips en trucs van anderen. Ik deed, wat ik dacht, dat ik moest doen. Ik liet me alleen maar leiden door mijn hoofd en was vergeten wat bij mij past. Daardoor verloor ik mijn authenticiteit en daarmee mijn aantrekkelijkheid voor klanten.

Nu ik weer mijn eigen koers volg… mijn hart en intuïtie volg en mijn hoofd alleen nog maar gebruik als een begeleider, heb ik weer inspiratie en heb ik weer plezier in mijn marketing en acquisitie. Ik voel me lichter. De energie stroomt weer in mij èn in mijn bedrijf.

Als je als ondernemer geen plezier meer hebt in je marketing en acquisitie, dan stroomt het niet meer in jouw bedrijf. Vroeger of later ga je dat ook merken in je klantenstroom. Ofwel je hebt te weinig klanten en je hebt een onzeker gevoel over de toekomst. Ga ik het wel redden? Ofwel je hebt last van pieken en dalen in je omzet en loopt tegen dat glazen plafond aan, terwijl je nog veel meer te bieden hebt en een volgende slag met je bedrijf wilt maken.

3 tips om je marketing en acquisitie leuk te maken, zodat je klantenstroom constant groeit.

1. Doe dingen, die je leuk vindt en waarvan je energie krijgt. 
Deze lijkt zo simpel… Maar als ik om me heen kijk en mijn klanten spreek, dan is dat niet eenvoudig. Er komen direct allemaal bezwaren op.

Wat als ik mijn klanten dan niet bereik? Wat als mijn klanten dat niet leuk vinden? Wat als ze dan niets van me gaan kopen? Ik laat immers die succesformule, die ik bij mijn businesscoach geleerd heb los… etc. etc.

Als jij plezier hebt in je marketing en acquisitie, dan straal je dat ook uit. Je bent dan sowieso niet aantrekkelijk voor je klanten. Bovendien ben je toch ondernemer om zèlf te bepalen, hoe je jouw bedrijf wilt vorm geven? Als jij in flow bent, dan raakt je bedrijf dat ook.

2. Ruim je blokkades op. 
Als jij aan het worstelen bent met je marketing en acquisitie, dan kan het liggen aan jouw kennis en capaciteiten. Het kan bijvoorbeeld zijn, dat je eerst nog moet leren hoe je video’s opneemt of hoe je facebookadvertenties in kunt zetten.

De meeste ondernemers worstelen echter, doordat ze last hebben van een onderliggende twijfel aan zichzelf of ze hebben het gevoel zich te moeten laten zien en te moeten bewijzen. Ze doen dan ook enorm hun best… Teveel hun best…

Dit heeft te maken met emotionele blokkades. Belemmerende overtuigingen, die op de achtergrond draaien. Deze overtuigingen bepalen onbewust jouw gedrag en uitstraling.

3. Verwerk jouw waarden in jouw bedrijf 
Wat vind jij belangrijk en waar sta je voor? Als je bijvoorbeeld staat voor ‘vrijheid en zelf beslissen’ en ‘geven loont’, dan voelt het niet goed om in een webinar alleen maar te laten zien, dat jij zulke goede resultaten haalt en eigenlijk geen echte tips weggeeft, waarmee mensen iets kunnen. Dan ben je niet congruent met jezelf.
Hierdoor blokkeert jouw energie en dus ook de energie in je bedrijf.

Dit zijn drie tips van mij om je marketing en acquisitie leuk te vinden en te houden. Ik ben heel benieuwd, welke keuzes jij maakt, die ervoor zorgen, dat jij aantrekkelijk bent voor je klanten. Wat vind jij bijvoorbeeld leuk om te doen? Houd jij van schrijven of vind je filmpjes opnemen leuker. Breng jij inspiratie door het vertellen van voorbeelden of metaforen of breng jij meer ideeën en concepten?

Laat hieronder gerust jouw tips of voorbeelden achter. Dan inspireren we elkaar.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="2/3"][vc_column_text]Kortom, het scoren van de deal begint ‘aan de tekentafel’.  Zeker als je het wiel niet iedere keer opnieuw wilt uitvinden, niet alleen maar uurtje-factuurtje wilt blijven werken en goede prijzen voor jouw expertise wilt vragen. Dan ga je meer verdienen en zelfs tijd over houden.

Wil jij ook leren om van een lead gemakkelijk een klant te maken? Neem dan een eerste stap en download dan hier mijn gratis E-book ‘Met de Stroom Mee-marketing – Hoe je klanten aantrekt, die van nature bij je passen’.

DOWNLOAD GRATIS

Gratis tips & artikelen