Klanten aantrekken door waardebeleving te creëren

Als adviseur, coach of trainer heb jij je eigen expertise. Je hebt klanten veel te bieden, maar toch vind je het lastig om jezelf te onderscheiden en is acquisitie het heikele punt van het ondernemen. Je bent daarin niet de enige.Eén van mijn klanten, die al veel over marketing en verkoop had geleerd, verwoordde het zo: “Ik weet niet waarin ik onderscheidend ben ten opzichte van collega’s. Eigenlijk vraag ik me af, waarom mensen specifiek naar mij zouden komen. Er zijn al zoveel coaches. Ik weet niet, wat ik nog heb toe te voegen.”

Het maakte bijvoorbeeld, dat ze het lastig vond om naar een netwerk te gaan en haar elevator pitch te houden. Maar ook om haar eigen brandig en marketingstrategie vorm te geven. Hierdoor was ze zowel minder zichtbaar als minder herkenbaar.

Na mijn programma ‘Verzilver je Waarde’ weet ze, wat haar talenten zijn en wat die opleveren voor haar klanten. Ze weet hoe ze de waardebeleving bij haar klanten activeert. Ze hoeft niet te benoemen, hoe ze onderscheidend is, maar gaat uit van haar natuurlijke overtuigingskracht. Ze weet waar ze sterk in is en hoe zich dat vertaalt in waarde voor haar klanten.

Ze kan nu heel gemakkelijk haar pitch houden. Hierbij hoeft ze niet meer haar best te doen om te overtuigen, want haar overtuigingskracht klinkt door in haar woorden, is zichtbaar en voelbaar door haar houding en uitstraling. Ze maakt zonder moeite content voor haar marketing, die echt bij haar past. Dit levert haar twee keer zoveel klanten op als daarvoor.

Klanten aantrekken doe je vanuit wie jij zelf bent. Je hebt jouw eigen identiteit. Daar ben je je alleen meestal niet zo bewust van. Ook jouw talenten liggen zo dichtbij jezelf. Zonder ‘spiegel’ zijn ze lastig op waarde te schatten.

Vaak vertellen we ‘wat we doen’. We laten het aan de klant over om dat op waarde te schatten. Zeker als we onszelf ‘moeten verkopen’. Maar het gaat erover om jouw expertise, specifieke talenten en waarden te vertalen in een waarde voor de klant. Jouw klant betaalt je immers alleen goed, als je een urgent probleem voor hem oplost.

Wil je ook leren om gemakkelijk klanten aan te trekken door jouw aanbod als waardevol voor jouw klanten aan te bieden? Schrijf je dan hier in voor mijn gratis videoserie “Jouw merkverhaal: Waardevol zijn voor jouw klanten”.

Deze video’s zijn bedoeld om je inspiratie te geven voor jouw eigen merkverhaal, zodat je jezelf goed kunt profileren, sneller je dromen waar kunt maken en jouw impact kunt vergroten.

Kortom, het scoren van de deal begint ‘aan de tekentafel’.  Zeker als je het wiel niet iedere keer opnieuw wilt uitvinden, niet alleen maar uurtje-factuurtje wilt blijven werken en goede prijzen voor jouw expertise wilt vragen. Dan ga je meer verdienen en zelfs tijd over houden.

Wil jij ook leren om van een lead gemakkelijk een klant te maken? Neem dan een eerste stap en download dan hier mijn gratis E-book ‘Met de Stroom Mee-marketing – Hoe je klanten aantrekt, die van nature bij je passen’.

DOWNLOAD GRATIS

Gratis tips & artikelen