Mijn klanten

  • zijn zzp’ers, zoals organisatie-adviseurs, bouwdeskundigen, innovatie-experts, trainers en coaches.
  • hebben veel kennis en expertise en dus veel waarde te bieden.
  • willen zichzelf uitdagen, ontwikkelen, groeien.
  • durven in zichzelf en hun bedrijf te investeren.
Mijn klanten zijn adviseurs, trainers en coaches

Maar mijn klanten hebben een hekel aan verkopen.
Met name zichzelf verkopen…

  • Ze vinden het lastig om hun boodschap helder en geloofwaardig te brengen.
  • Hun marketing en verkoop levert nog te weinig op.
  • Als ze niet meer klanten krijgen, voelen ze zich langs de kant staan.


Ik help mijn klanten:

  • Onderscheidend te zijn en zich als een sterk merk te positioneren.
  • Op te schalen om in minder tijd meer klanten en omzet te krijgen.
  • Een strategie uit te zetten, die hen winstgevende klanten bezorgt.
  • Hun marketingsysteem in te richten en te automatiseren.
  • De deal binnen te halen in verkoopgesprekken.
  • Met zelfvertrouwen zichtbaar te worden en goede prijzen te vragen.

Klanten aan het woord:

Foto van één van mijn klanten: Marja, die nu makkelijk klanten aantrekt

Marja Oratmangoen, YAGIRA BEAUTY & HEALTH

‘Ga ik de investering wel terug verdienen?’ ‘Gaat het me wel opleveren wat ik wil?’ ‘Kan ik dat wel?’ Ik zit al zo lang in de business. Waarom kon ik dat dan eerder nog niet?

Toch bleef mijn business al een hele tijd op hetzelfde niveau hangen. Mijn enthousiasme en motivatie namen af. Ik stelde wel doelen, maar bereikte die niet. Ik kon mensen wel enthousiast maken, maar als puntje bij paaltje kwam, maakten ze toch niet de stap om producten te kopen of actief te worden in de business. Ik nam wel actie, maar was niet overtuigend genoeg.

Ik had last van een gevoel van stress en machteloosheid. Ik twijfelde aan mezelf hoe ik het meer beweging in mijn business kon brengen. Ook was ik bang weer in loondienst te moeten gaan.

Het is de investering echt wel waard geweest. Ik heb veel geleerd over mezelf, bijvoorbeeld hoe ik mezelf belemmerde door te snel af te haken, niet alleen zakelijk… Nu laat ik me niet meer zo makkelijk van mijn beslissing afbrengen en zet ik door.

Ik heb een grote groei doorgemaakt. Ik trek makkelijker mensen aan en durf me meer te laten zien. Dat heeft geresulteerd in 50% meer klanten. Het klanten krijgen gaat ook sneller. Dus in minder tijd heb ik meer klanten. Afgelopen maand heb ik mijn omzet meer dan verdubbeld ten opzichte van vorig jaar.

Er is echt veel veranderd. Het komt nu allemaal naar me toe. Ik heb weer zoveel meer plezier in mijn werk.

Eén van mijn klanten: Hannah van der Leij, die nu meer klanten, meer omzet heeft.

Hannah van der Leij, Build2Live

“Ik wist niet hoe ik acquisitie aan moest pakken en ergens binnen moest komen”

Mijn interimwerk vormde de basis voor mijn inkomen. Ik wilde het liefst alleen maar projecten gaan doen. Maar die stap ervaarde ik als heel groot. Ik wist niet of ik het zonder het interimwerk wel zou redden.

Ik vond het nl. lastig om mezelf te verkopen. Ik wist niet hoe ik acquisitie aan moest pakken en ergens binnen moest komen.

Ik vroeg me af of ik door het programma zelf wel resultaten zou gaan boeken in de praktijk. En of het me qua tijdsinvestering zou lukken. Gelukkig is dat goed gekomen.

Het is voor mij nu makkelijker om de juiste klanten aan te trekken. Ik kom dichterbij mijn klanten, doordat ik weet op wie ik me richt. Ik spreek met de juiste personen en weet hen eerder te raken. Hierdoor worden ze eerder klant. Ik voel me nu serieus genomen en weet hoe ik de leiding kan nemen in een verkoopgesprek. Met minder inspanningen haal ik meer opdrachten binnen.
Nu doe ik het werk, wat ik het leukst vind.

Eén van mijn klanten Eshter Keim van Estherk, die nu meer klanten en meer omzet heeft.

Esther Keim, eSThERK

Voordat ik klant werd bij Anne-Claire had ik moeite met mezelf te verkopen en hoge prijzen te vragen. Ik werkte teveel uren voor te weinig inkomsten.

Het laatste jaar was er door omstandigheden een financieel gat geslagen. Daardoor voelde ik financiële druk en onzekerheid. Het gevoel van “Ga ik het wel redden?”

Vooraf hikte ik wel tegen de financiële commitment aan en vroeg mezelf af of ik het zelf niet ook kon. Ik ben blij, dat ik ingestapt ben, want ondernemen is nu is leuker, fijner en levert meer resultaat.

Ik vertrouw nu op de toekomst en mezelf. Ik heb een hele omslag gemaakt. Ik ben me gaan realiseren, dat ik hele andere kernkwaliteiten heb, die altijd onderdrukt zijn geweest. Dat geeft super veel energie.

Ik heb meer focus en zet door. Anne-Claire zet me op het juiste spoor en houdt me op het pad om er wel wat mee te doen. Ik ga effectiever met mijn tijd om en maak stappen, die ik anders niet zou maken. Ik zou niet zo ver zijn geweest. Daarnaast durf ik door een aantal inzichten over geld en mezelf nu goede prijzen te vragen.

In zo’n korte tijd is er zoveel veranderd. Ik weet wat ik wil, wat ik kan en waar ik naartoe ga. Mijn daadkracht als ondernemer is vergroot. Als ik niet meegedaan had aan het programma, had ik dingen laten liggen, waarvan ik niet eens wist, dat ik ze liet liggen.

 

Eén van de klanten van InnerMotive: Erika Lunsche van Succes in HR, die nu meer klanten en meer omzet heeft.

Erika Lunsche, Succes in HR

Helemaal in het begin twijfelde ik of een dame, die aan Nyenrode gestudeerd heeft mij wel iets kon brengen. Ik associeerde dat met hard commercieel. Later wist ik, dat Anne-Claire mij op een ander niveau zou laten werken, Meer voelen en minder hoofd. Dat vond ik wel spannend. Maar ik wist dat alleen kennis me niet verder ging helpen.

Ik vond het lastig om mezelf te verkopen. Ik had het gevoel, dat mijn oplossing al bestond. Dat ik mensen lastig viel als ik bij ze langs zou gaan om mijn ideeën te checken. Dat maakte mij onzeker. Ik bevroor. Het zorgde ervoor, dat ik niet in actie kwam.

Hierdoor had ik geen nieuwe klanten en te weinig opdrachten. Ik had het gevoel ‘aan de kant te blijven staan’ en geen rol van betekenis te spelen.

Mijn deelname aan het programma heeft me opgeleverd, dat ik in actie kom en bijvoorbeeld nu wèl de telefoon pak en in gesprek ben met potentiële klanten, die het allemaal leuk vinden om met mij in gesprek te zijn. Ik ben nu actief met klanten bezig. Hierdoor verloopt mijn marketing en productontwikkeling ook soepeler.

Anne-Claire heeft mij de hobbel laten nemen, waar ik al even mee worstelde.

Aanleidingen om klant te worden, kunnen zijn:

  • Ik heb moeite om klanten te krijgen en mezelf te verkopen, zeker voor een goede prijs. Ik vind het lastig om mijn boodschap helder en overtuigend over te brengen. Daarbij ben ik bang om te verkoperig of pusherig te zijn, want daar heb ik een hekel aan.
    .
  • Mijn omzet vertoont pieken en dalen. Ik doe interimklussen. Het is voor mij hollen of stilstaan. Soms voel ik me een verkapte loonslaaf, die lange dagen maakt. Als mijn opdracht afgelopen is, is het altijd weer spannend wanneer ik een volgende klus binnenhaal. Voor acquisitie heb ik nl. tijdens een klus geen tijd.

 

  • Ik weet niet hoe ik onderscheidend ben van mijn concurrenten. Er zijn zoveel coaches. Waarom zouden ze naar mij moeten komen?
    .
  • Ik wil mijn bedrijf laten groeien en meer impact maken. Ik wil mezelf als een merk neer zetten in de markt en mijn dienstverlening opschalen en om door te groeien, maar ik werk nu al veel te hard.
    .
  • Ik mis richting en focus in mijn bedrijf. Hierdoor blijf ik in rondjes draaien, volg ik te weinig mijn strategie en blijven mijn resultaten achter.

 

DOWNLOAD GRATIS

Gratis tips & artikelen