Referenties

Marja Oratmangoen, YAGIRA BEAUTY & HEALTH

‘Ga ik de investering wel terug verdienen?’ ‘Gaat het me wel opleveren wat ik wil?’ ‘Kan ik dat wel?’ Ik zit al zo lang in de business. Waarom kon ik dat dan eerder nog niet? Toch bleef mijn business al een hele tijd op hetzelfde niveau hangen.

Mijn enthousiasme en motivatie namen af. Ik stelde wel doelen, maar bereikte die niet. Ik kon mensen wel enthousiast maken, maar als puntje bij paaltje kwam, maakten ze toch niet de stap om producten te kopen of actief te worden in de business. Ik nam wel actie, maar was niet overtuigend genoeg. Ik was hierdoor niet effectief bij het werven van nieuwe klanten en business partners.

Ik had last van een gevoel van stress en machteloosheid. Ik twijfelde aan mezelf hoe ik het meer beweging in mijn business kon brengen. Ook was ik bang weer in loondienst te moeten gaan.

Het is de investering echt wel waard geweest. Ik heb veel geleerd over mezelf, bijvoorbeeld hoe ik mezelf belemmerde door te snel af te haken, niet alleen zakelijk… Nu laat ik me niet meer zo makkelijk van mijn beslissing afbrengen en zet ik door.

Ik heb een grote groei doorgemaakt. Ik werf makkelijker klanten en business partners en durf me meer te laten zien. Dat heeft geresulteerd in 50% meer klanten. Het werven van nieuwe klanten gaat ook sneller. Dus in minder tijd heb ik meer klanten. Afgelopen maand heb ik mijn omzet meer dan verdubbeld ten opzichte van vorig jaar.

Er is echt veel veranderd. Het komt nu allemaal naar me toe. Ik heb weer zoveel meer plezier in mijn werk.

Eén van mijn klanten: Hannah

Hannah van der Leij, Build2Live

Omdat andere trainingen me wel kennis en inspiratie op hadden geleverd, vroeg ik me af of het programma wel voldoende zou opleveren. Of ik de vertaalslag naar mijn eigen bedrijf voor mezelf werkend zou krijgen en in staat zou zijn om met het geleerde resultaten te boeken.

Voordat ik deelnam, wilde ik af van mijn interimwerk. Maar ik wist niet zeker of ik wel genoeg nieuwe klanten kon werven en projecten kon binnenhalen.

Ik vond het lastig om mezelf te verkopen, hoewel ik er niet eens voor in aanmerking kwam. Ik wist niet, hoe ik het werven van nieuwe klanten moest aanpakken en ergens binnen moest komen. Ik miste een plan en voelde me niet serieus genomen.

Het programma heeft me veel opgeleverd en is het zeker waard. Door het hebben van een duidelijke visie en doelgroep is het makkelijker om de juiste klanten te werven. Dat levert mij opdrachten op en doe ik het werk, wat ik leuk vind. In drie maanden tijd heb ik mijn gewenste jaaromzet van € 150.000,- binnen weten te halen. Dat had ik niet durven dromen.

Ann Van Riet, ondernemerscoach Althea training & coaching

Van tevoren twijfelde ik of dit programma mij nog iets kon bijbrengen. Bij een andere business coach had ik al zoveel geleerd op het gebied van  klanten werven. Maar toch ontbrak er nog iets.

Ik wist bijvoorbeeld niet wat er onderscheidend aan mij was. Er zijn zoveel businesscoaches. Ik vroeg me af waarom klanten bij mij zouden komen. In de trant van “Wat heb ik toe te voegen”?

Eigenlijk was er bij alles twijfel: bij wat ik aan het verkopen was, over mijn marketing, of ik wel met het goede bezig was. Die twijfel had veel effect en sijpelde overal doorheen. Potentiële klanten vingen dat op.

Ik hoef nu niet meer te overtuigen door het programma bij Anne-Claire. Omdat er een natuurlijke overtuigingskracht is. Ik heb nu die innerlijke zekerheid op de juiste weg te zitten. Dat maakt dat het vele malen makkelijker voor mij is om klanten te werven. Het kost me ook minder energie dan daarvoor.

Eén van mijn klanten: Erika

Erika Lunsche, Succes in HR

Helemaal in het begin twijfelde ik of een dame, die aan Nyenrode gestudeerd heeft mij wel iets kon brengen. Ik associeerde dat met hard commercieel. Later wist ik, dat Anne-Claire mij op een ander niveau zou laten werken, Meer voelen en minder hoofd. Dat vond ik wel spannend. Maar ik wist dat alleen kennis me niet verder ging helpen.

Ik deed mee, omdat ik het lastig vond om mezelf te verkopen en klanten te werven. Ik had het gevoel, dat mijn oplossing al bestond. En ook dat ik mensen lastig viel als ik bij ze langs zou gaan om mijn ideeën te checken. Dat maakte mij onzeker. Ik bevroor. Het zorgde ervoor, dat ik niet in actie kwam.

Hierdoor was ik te weinig bezig met het werven van nieuwe klanten en had ik te weinig opdrachten. Ik had het gevoel ‘aan de kant te blijven staan’ en geen rol van betekenis te spelen.

Mijn deelname aan het programma heeft me opgeleverd, dat ik in actie kom en bijvoorbeeld nu wèl de telefoon pak en in gesprek ben met potentiële klanten, die het allemaal leuk vinden om met mij in gesprek te zijn. Ik ben nu actief met het werven van klanten bezig. Hierdoor verloopt mijn marketing en productontwikkeling ook soepeler.

Anne-Claire gaat ervoor met haar hele hebben en houden. Ze stelt zich helemaal open voor de ander, waardoor wat ze teruggeeft ook echt binnen komt. Ze heeft mij de hobbel laten nemen, waar ik al even mee worstelde.

Bart van de Ven, LeaseBuddy

Tijdens de VIP-dag met Anne-Claire heb ik heel duidelijk voor ogen gekregen waar ik écht voor sta en wat mijn passie, visie, missie en ambitie is. Anne-Claire heeft het voor elkaar gekregen om mijn diepste drijfveren te doorgronden en boven water te krijgen.

Dit heeft mij enorm geholpen in ieder klant- of leverancierscontact. Door deze overtuiging weet ik veel gemakkelijker klanten te werven en merk ik dat ze juist voor me kiezen omdat ik ergens voor sta en in geloof. Het is ongelofelijk om te ervaren hoeveel kracht en duidelijkheid mij deze dag heeft gegeven.

Nu ik weet wat mijn passie, visie, missie en ambitie is behaal ik sneller mijn doelen, pitch ik zelfverzekerd tijdens netwerkevenementen en maak ik keuzes die mijn doelen versterken.

Ik heb inzichtelijk gekregen waar mijn sterke punten liggen en ook waar ik minder aandacht voor heb. Hierdoor heb ik helder gekregen, waar ik medewerkers op moet selecteren. Dat is een waardevol inzicht.

Het opdelen en naar voren halen van mijn doelen maakt, dat alles behapbaar gemaakt is en dat we ook kleinere successen mogen vieren. Al met al heeft de VIP-dag mij veel waardevolle inzichten gegeven die ik vanaf dag één in de praktijk kon gebruiken.

Anne-Claire, ik ben je ontzettend dankbaar en ik nodig iedereen uit met jouw programma kennis te maken. Wanneer iemand meer wilt weten over mijn ervaringen en wat het mij allemaal heeft opgeleverd, bel me dan gerust (06 – 11472981)

Monique Bicknese, Italiamo

Al maanden had ik last van een blokkade, van een soort kramp en was ik te weinig in actie. Klanten werven vond ik zó verschrikkelijk! Ik had niet voor ogen wat mijn propositie moest worden.

Hierdoor had ik last van stress, ontevredenheid en onzekerheid. Ik had het gevoel, dat ik me richting mijn partner moest verantwoorden. Het uitte zich ook in lichamelijke klachten. Ik had last van mijn SI-gewricht, rug en nek.

Hoewel ik spannend vond, wat ik tegen zou komen, ben ik heel blij met het resultaat van mijn VIP-dag. Heerlijk. Ik durf veel meer. Ik ben in actie. Ik kan mijn verhaal veel beter vertellen, omdat ik er nu achter sta en zelfvertrouwen heb.

Mijn VIP-dag was een feestje, een soort wellnessdag, waarin ik wel keihard heb gewerkt. Maar het heeft bevrijdend gewerkt. Ik voel me vrijer en sta steviger in mijn schoenen als ondernemer.

Samira Salman, EventGoodies

Omdat ik al een jaarprogramma bij die andere businesscoach had doorlopen, twijfelde ik mee te doen met dit programma. Ik vroeg ik me af of ik nu niet weer hetzelfde ging doen. Ik had nl. wel veel geleerd, maar ik voelde me gefrustreerd, omdat ik nog steeds moeite had om genoeg klanten te werven. Ik had wel leads en gesprekken, maar ik kon ze niet omzetten in klanten voor een goede prijs. Het lukte bijna nooit.

Het resultaat was, dat ik last had om rond te komen. Bijna moest ik mijn droom laten gaan, terwijl ik zó dichtbij zat… Want als ik op de oude voet was verder gegaan, dan was ik genoodzaakt geweest om weer een baan te zoeken.

Nu heb ik vertrouwen in de toekomst, want binnen drie weken na de laatste dag van het programma heb ik drie nieuwe klanten geworven, waarmee ik een eerste stap heb gemaakt. Het leverde me nu al een omzet op van € 2.000,-. En er komt nog meer werk aan bij deze klanten.

Waar ik voorheen aan het verkopen was, kan ik mijn klanten nu prikkelen en inspireren. Voorheen zeiden klanten: “Nee” tegen sales. Nu ben ik meer in gesprek, luister ik goed en stel vragen. De verkoop volgt nu ineens bijna vanzelf. Soms vragen klanten direct, hoe ik ze kan helpen. Het is echt bizar.

Eén van mijn klanten Eshter

Esther Keim, eSThERK

Voordat ik klant werd bij Anne-Claire had ik moeite met het werven van klanten, om ik het lastig vond om mezelf te verkopen en hoge prijzen te vragen. Ik werkte teveel uren voor te weinig inkomsten.

Het laatste jaar was er door omstandigheden een financieel gat geslagen. Daardoor voelde ik financiële druk en onzekerheid. Het gevoel van “Ga ik het wel redden?”

Vooraf hikte ik wel tegen de financiële commitment aan en vroeg mezelf af of ik het zelf niet ook kon. Ik ben blij, dat ik ingestapt ben, want ondernemen is nu is leuker, fijner en levert meer resultaat.

Ik vertrouw nu op de toekomst en mezelf. Ik heb een hele omslag gemaakt. Ik ben me gaan realiseren, dat ik hele andere kernkwaliteiten heb, die altijd onderdrukt zijn geweest. Dat geeft super veel energie.

Ik heb meer focus en zet door. Anne-Claire zet me op het juiste spoor en houdt me op het pad om er wel wat mee te doen. Ik ga effectiever met mijn tijd om en maak stappen, die ik anders niet zou maken. Ik zou niet zo ver zijn geweest. Daarnaast durf ik door een aantal inzichten over geld en mezelf nu goede prijzen te vragen.

In zo’n korte tijd is er zoveel veranderd. Ik weet wat ik wil, wat ik kan en waar ik naartoe ga. Mijn daadkracht als ondernemer is vergroot. Als ik niet meegedaan had aan het programma, had ik dingen laten liggen, waarvan ik niet eens wist, dat ik ze liet liggen.

Foto van Belinda Christraans. over klanten werven

Belinda Christiaans, Chi &  Burn-out Coach

Vooraf vroeg ik me af of ik de investering in de VIP-dag wel terug zou verdienen en of ik het geld wel op tijd beschikbaar zou hebben. Toch wilde ik inzicht krijgen waar mijn belemmering lag om niet door te pakken in de opbouw van mijn bedrijf. Ik bleef dingen voor me uitschuiven.

Ik begon ergens aan, was er enthousiast over, praatte er met anderen over, zei dat ik ermee aan de slag zou gaan en dan deed ik een beetje, stelde vervolgens weer uit en wist dan niet meer hoe opnieuw te beginnen.

Hierdoor genereerde ik onvoldoende omzet en had ik geen of onvoldoende contacten met mijn netwerk.

De dag heeft mij opgeleverd, dat ik me heel krachtig voel. Ik ben het nl. echt waard ben om mijn visie te delen en mag zijn wie ik ben. Ik heb inzicht in hoe ik mijn doelgroep kan benaderen en hoe ik mijn diensten kan aanbieden.

In de eerste week na mijn VIP-dag heb ik een VIP-dag voorgesteld en een ja gekregen!. En hoewel ik de afgelopen tijd me op privézaken heb moeten richten, weet ik zeker dat er straks ook weer opdrachten binnenkomen.

Klant Nathalie aan het woord over Klanten werven

Nathalie Christa, Personeelsadvies op Maat

Ik had het gevoel, dat ik blokkeerde en dat ik ergens door werd tegengehouden. Ik kwam niet vooruit. Ik was bang om keuzes te maken, omdat ik niet wilde kiezen. Dat maakte dat ik eigenlijk helemaal niet vooruit kwam.

Daardoor wist ik ook niet meer waar mijn passie ligt.

Bovendien had ik de laatste maanden last van chaos in mijn hoofd. Ik kreeg mijn structuur niet aangebracht, terwijl ik juist heel erg van de structuur ben.

Door mijn VIP-dag  ben ik erachter gekomen wat mijn belemmering is en heb deze die dag ook kunnen loslaten. Ik kom nu wel vooruit. Ik merk, dat ik focus aanbreng en meters maak. Ik heb namelijk geleerd, dat focus aanbrengen iets anders is dan kiezen. Ik weet wat ik kan, waar ik goed in ben. Ik hoef niet te kiezen en dat geeft rust.

Ook weet ik na de VIP dag weer waar mijn passie ligt, waardoor ik nu mijn verhaal strakker krijg.

Dit is mijn bedrijf en dat los ik voor je op. Door concreet aan de slag te gaan met mijn project aanpak met een kop en een staart, wordt het steeds beter en leuker, zeker met concrete voorbeelden bij klanten.

Massiel Smid, VA BUREAU MASSIEL

Vóór mijn VIP-dag vroeg ik me af of ik in één dag alle puzzelstukjes op zijn plek kon krijgen en of ik mijn investering wel zou terugverdienen. Ik was aan het zoeken naar mijn stip aan de horizon. Waar ging ik met mijn bootje heen? ‘Waar wil ik met mijn bedrijf heen?’. Door het missen van die koers, voelde ik onrust. Ik had behoefte aan duidelijkheid. Als ik zo was doorgegaan, dan was ik zoekende gebleven. Dan kwam ik niet vooruit.

Het kostte me ook klanten. Omdat ik zelf niet duidelijk was, wat ik wilde, kon ik niet duidelijk overbrengen, wat ik voor de ander kon betekenen. Hierdoor lukte het klanten werven niet goed en liep ik opdrachten mis.

Deze dag heeft mij opgeleverd, dat ik mijn eigen koers helder heb. Ik weet, wat ik echt voor klanten kan betekenen, zodat ik het nu ook kan overbrengen. Klanten werven wordt hierdoor gemakkelijker.

Nu ben ik aan de slag om dit concreet handen en voeten te geven in een duidelijk aanbod voor mijn klanten en teksten voor mijn website. Ik ben blij, dat ik niet onnodig lang heb aangerommeld.

Lanke Broeders, Lanke Praktijk voor Natuurgeneeskunde

Voordat ik een Inspiratiesessie met Anne-Claire had, voelde het chaotisch en was er veel gaande in mijn hoofd. Ik voelde onrust, alsof ik geen grip had. Ergens wist ik wel, dat ik meer omzet zou kunnen maken, maar ik wist niet hoe ik het vorm moest geven. Bovendien voelde ik me onder druk staan op het gebied van tijd.

De gesprekken met Anne-Claire hebben me opgeleverd, dat ik oplossingen gevonden heb voor mijn ‘tijd tekort’. Ik heb nu veel meer projecten lopen dan ik voor mogelijk had gehouden. Ik kan veel meer tegelijkertijd dan ik toen dacht. Ik heb meer rust in mijn systeem gekregen. Ik ken het gevoel van machteloosheid nog wel steeds, maar dat maakt, dat ik weet dat er nog meer mogelijk is. Ik heb meer geld en ik kan meer genieten.

Door Anne-Claire zijn er bij mij een aantal kwartjes gevallen. Zo heb ik van haar geleerd, dat marketing geen foefje is, als je niet aan de oppervlakte blijft. Ze heeft me echt van binnen laat afvragen hoe mijn klant denkt en voelt. Daardoor weet ik mijn klant nu beter te raken en is klanten werven gemakkelijker.

Klanten werven: Wim Luteijn is klant van Anne-Claire Leenen

Wim Luteijn, De Transitie

Mijn bedrijf bevond zich in een overgangssituatie. Ik had last van pieken en dalen in mijn omzet. Ik had moeite om nieuwe klanten te werven en projecten binnen te halen. Daarnaast had ik het gevoel, dat ik te lage prijzen hanteerde.

Ik wilde het op een andere manier gaan aanpakken, maar bleef in cirkels ronddraaien in mijn eentje. Dat leverde niets op. Ik kwam niet tot andere inzichten.

Hierdoor zette ik geen stappen. Het ging wel, maar ik was er niet blij mee. Ik stelde eisen aan mezelf en ik had bepaalde doelen en die kwamen niet tot uitdrukking. Ik had een gevoel van ‘het zit niet lekker’. Als ik zo door was gehobbeld, was dat niet positief geweest voor mijn bedrijf.

Anne-Claire heeft me enorm geholpen. Door haar ben ik me meer bewust van wat ik waard ben. Hierdoor is het nu gemakkelijker voor mij om klanten te werven en word ik meer betaald naar de waarde die ik lever. Ik ben beter geworden in het stellen van mijn grenzen en ik kies bewuster wie ik als klant wil hebben en daar stuur ik op. Ik heb meer regie over mijn eigen bedrijf en heb afscheid genomen van dingen die ik niet meer wil doen.

Als geen ander weet Anne-Claire wanneer ze wat moet vragen. Ze heeft me bewust gemaakt van mijn potentieel en de keuzes die ik heb.  Zo ben ik sneller bij mijn eigen kracht uitgekomen.

 

Rogier Schmit - Director Digital Service @T-Mobile Netherlands BV

Na bijna 20 jaar werkervaring weet ik inmiddels waar ik goed in ben, hoe ik waarde kan toevoegen en wat ik leuk vind om te doen. Anne-Claire heeft me geholpen om betere keuzes in het heden en de toekomst te kunnen maken. Ik heb een betere balans gekregen tussen hoe ik ratio en gevoel gebruik in mijn werk.

In mijn dagelijkse dynamiek laat ik me regelmatig verleiden tot werk en opdrachten die anderen bepalen. Voor ik het weet is mijn dag volgeboekt door mijn inbox, mijn baas of de meetings waar ik voor uitgenodigd wordt.

Bij het zelf mijn keuzes bewuster blijven maken heeft Anne-Claire heeft me geholpen: over wat ik wil bereiken, met wie ik wil werken en in welke omgeving, zodat ik maximaal waarde kan toevoegen en kan werken aan wat ik zelf belangrijk vind.

Willem Roeloffzen, Propellunt, Interim Manager

“Anne-Claire verstaat de kunst om met eenvoudige vragen en technieken tot je eigen essentie, je drijfveren en passies, te komen. Ze stelt je daarmee in staat je richting duidelijker te formuleren en overtuigender te kiezen. Dit alles op een prettige vertrouwde maar professionele manier die ervoor zorgt dat je jezelf volledig kunt openstellen om de antwoorden in jezelf te vinden. Een verhelderende en enthousiasmerende ervaring.

Klant Floor vertelt over klanten werven

Floor Sebregts, Lavans

Meteen bij het eerste contact met Anne-Claire wist ik dat het een bijzondere ervaring ging worden. Gedurende 3 coachsessies heeft ze mij laten ontdekken dat ik mijn kwaliteiten beter laat zien en benut, wanneer ik accepteer dat niet alles perfect hoeft te zijn en ik mijn zwakke kanten omarm.

Zeker in mijn werk als accountmanager heb ik ervaren, dat wanneer ik mezelf ben (met mijn minderheden), dat mijn zelfvertrouwen en daadkracht stijgt, ik meer rust en ruimte ervaar en daarmee mijn empathisch vermogen een podium krijgt. Wat zich bovenal heeft omgezet in betere sales resultaten.

Door mij op een waardevrije en voor mij passende manier te laten zien waar ik kan kijken, heeft Anne-Claire mij mijn koers laten bepalen zonder daarbij richting te geven. En daar ben ik zeer dankbaar voor.

Klant Fay vertelt over klanten werven

Fay Schutte, Canon

Toen ik na 3 jaarcontracten geen vast contract kreeg aangeboden, ging ik in eerste instantie als een kip zonder kop op zoek naar een nieuwe baan!

Maar wat was het nu eigenlijk wat ik echt wilde, wat zoek ik in een organisatie en belangrijker waar sta ik zelf voor. Geen dagelijkse kost en vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar hulp en dat is Anne-Claire.

Nu ben ik beter in staat mijzelf te presenteren op innerlijke motieven. Zo kwam duidelijk naar voren dat ik zoek naar open, eerlijke en duidelijke communicatie.

 

Klant Sanne vertelt over klanten werven

Sanne de Hoog, Bol.com

De VIP-coachings dag heb ik als zeer leerzaam en waardevol ervaren. De persoonlijke aanpak tijdens deze dag is iets wat me zeer aanspreekt en waardevol is voor een ieder die zich wil ontwikkelen.

Als coach weet Anne-Claire door het stellen van de juiste vragen een denk- en veranderproces uit jezelf te laten komen. Anne-Claire kan met de juiste vragen, opmerkingen en feedback er voor zorgen dat je het beste uit jezelf haalt.

Klant Fay vertelt over klanten werven

Fay Schutte, Canon

Toen ik na 3 jaarcontracten geen vast contract kreeg aangeboden, ging ik in eerste instantie als een kip zonder kop op zoek naar een nieuwe baan!

Maar wat was het nu eigenlijk wat ik echt wilde, wat zoek ik in een organisatie en belangrijker waar sta ik zelf voor. Geen dagelijkse kost en vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar hulp en dat is Anne-Claire.

Nu ben ik beter in staat mijzelf te presenteren op innerlijke motieven. Zo kwam duidelijk naar voren dat ik zoek naar open, eerlijke en duidelijke communicatie.

 

DOWNLOAD GRATIS

Gratis tips & artikelen